درد لگن و درمان بدون جراحی

درد لگن, درد لگن سمت راست, درد لگن کجاست, درد لگن سمت چپ, درد لگن درمان خانگی, علت درد لگن در زنان, درد لگن و کشاله ران, درمان سنتی درد لگن, برای درد لگن به چه دکتری مراجعه کنیم, درد لگن در بارداری

درد لگن و درمان بدون جراحی در کرج، درد لگن دردی است در پایین ترین قسمت شکم و لگن. درد لگن ممکن است به علائم ناشی از دستگاه تناسلی ، ادراری یا گوارشی ، ماهیچه ها و رباط های لگن مرتبط باشد.

بسته به منبع آن ، درد لگن می توانند ساده یا تیز باشد. ممکن است ثابت یا متناوب باشد. و ممکن است خفیف ، متوسط یا شدید باشد. درد می تواند به کمر ، باسن یا ران شما سرایت کند. ممکن است فقط در زمان های خاصی ، مانند استفاده از سرویس بهداشتی یا رابطه جنسی ، متوجه درد شوید.

درد می تواند به طور ناگهانی ، شدید و مختصر یا در طولانی مدت و به صورت درد مزمن رخ دهد. درد لگن به هرگونه درد ثابت یا متناوب که به مدت 6 ماه یا بیشتر وجود داشته باشد ، اطلاق می شود.

عوامل بیماری

عوامل مختلف و همچنین بیماری های مختلف می توانند باعث درد شوند. درد مزمن لگن می تواند ناشی از چند بیماری مختلف باشد. درد لگن می تواند ناشی از دستگاه گوارش ، تناسلی یا ادراری باشد. اخیرا ، پزشکان تشخیص داده اند که برخی از درد های لگنی ، می توانند از ماهیچه ها و رباط ها در ساختار کف لگن ایجاد شوند. همچنین درد ممکن است ناشی از تحریک اعصاب لگن باشد.

دستگاه تولید مثل زنان

درد لگن ایجاد شده از دستگاه تناسلی زنان ممکن است ناشی از شرایط زیر باشد:

• آدنومیوز یا رشد سلول های بافت داخلی رحم در دیواره عضلانی آن.
  • بارداری خارج رحم یا سایر شرایط مرتبط با بارداری.
  • اندومتریوز یا وضعیتی که بافت پوششی رحم خارج از رحم رشد می کند.
  • گرفتگی ها عضلانی ناشی از قاعدگی. آرتروز کمر و ستون فقرات
  • سقط جنین قبل از هفته بیستم یا مرگ جنین داخل رحم.
  • درد تخمک گذاری.
  • سرطان تخمدان.
  • کیست های تخمدان.
  • بیماری های التهابی لگن.
  • فیبروئید رحمی یا رشد غیر سرطانی رحم که اغلب در سنین باروری ظاهر می شود.
  • ولوودینیا یا درد مزمن در اطراف واژن که علت قابل تشخیصی برای آن وجود ندارد و حداقل 3 ماه طول می کشد.
این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  درمان پوکی استخوان در کرج

دلایل دیگر بیماری در مردان و زنان

نمونه هایی از سایر علل احتمالی درد لگن عبارتند از:

• آپاندیسیت.
  • سرطان روده بزرگ.
  • یبوست. فیزیوتراپی کمر
  • بیماری کرون که نوعی بیماری التهابی روده می باشد.
  • دیورتیکولیت یا کیسه های کوچک و برجسته ای که در پوشش دستگاه گوارش ایجاد می شوند.
  • فیبرومیالژیا که اختلالی است با درد گسترده اسکلتی – عضلانی همراه با خستگی ، خواب و مشکلاتی حافظه و خلقی.
  • فتق اینگوینال یا عارضه ای که قسمتی از روده از قسمت نازک عضلات شکم بیرون می زند.
  • سندروم مثانه دردناک. دیسک کمر در کرج
  • انسداد روده.
  • سنگ کلیه.
  • گرفتگی عضلات کف لگن.
  • پروستاتیت.
  • عفونت مجاری ادراری.

درد ناگهانی و شدید لگن می تواند یک مورد اورژانسی باشد. اگر درد جدید است ، در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند یا با گذشت زمان بدتر می شود ، حتما به پزشک مراجعه کنید. جهت دریافت نوبت اینجا کلیک کنید.