درمان درد مچ دست در کرج (سندروم مجرای تونل کارپال)

متخصص مچ دست در کرج, فوق تخصص مچ دست در کرج, متخصص مچ پا در کرج, درمان مچ دست راست, درمان مچ دست درد, درمان مچ دست در رفته, درمان مچ دست در طب سنتی, درمان مچ دست شکسته, درمان مچ دست در خانه, درمان مچ دست لاغر, درمان مچ دست ضرب دیده, درمان مچ دست پیچ خورده, درمان مچ دست طب سنتی, متخصص دست و شانه در کرج, فوق تخصص انگشت دست, فوق تخصص دست در تهران, دکتر مرجان رئوفی پور فوق تخصص دست, متخصص ارتوپد کرج چهارراه طالقانی, بهترین دکتر فوق تخصص دست, سندروم مجرای تونل کارپال در کرج, سندروم مجرای تونل کارپال دست, سندروم مجرای تونل کارپال در بارداری, سندروم مجرای تونل کارپال پا, درمان سندروم مجرای تونل کارپال با طب سوزنی, درمان سندروم مجرای تونل کارپال با لیزر

درد مچ دست یا سندروم مجرای تونل کارپ شاید این عوامل به طور مستقیم موجب بروز این عارضه نباشند، اما احتمال بروز و یا بدتر شدن آسیب عصب میانی را افزایش میدهند.

آناتومی بدن و درد مچ دست:

شکستگی یا دررفتگی مچ دست یا التهاب مفاصل که باعث تغییر شکل استخوان های کوچک مچ میشود، ممکن است باعث تغییر فضای مجرای مچ دست شده و بر عصب میانی فشار بیاورد. افرادی که مجرای مچ دست کوچکتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند. سندروم تونل کارپال (مجرای مچ دست) و درمان در کرج

جنسیت:

به طورکلی سندروم مجرای تونل کارپ بیشتر در زنان رخ میدهد. احتمالاً به خاطر این است که مجرای مچ دست خانم ها به نسبت کوچکتر از مردان است. احتمالاً مردانی که این سندروم را دارند، دارای مجرای کارپال کوچکتری نسبت به زنانی هستند که این عارضه را ندارند. سندروم درد میوفاسیال (تریگر پوینت)

آسیب دیدگی عصب و درد مچ دست:

برخی از بیماری های مزمن مانند دیابت، احتمال آسیب دیدگی عصب مانند عصب میانی را افزایش میدهد.

عارضه های التهابی و درد مچ دست:

بیماریهایی که با التهاب همراه هستند، مثل روماتیسم مفاصل هم میتواند بر غشای دور تاندونها در مچ دست تأثیر بگذارند و بر عصب میانی فشار بیاورند. درباره طب فیزیکی و توانبخشی در کرج

چاقی:

چاقی عامل بسیار مهمی در ابتلا به این عارضه است.

برهم ریختن تعادل مایعات بدن:

بیرون نرفتن مایعات دفعی از بدن، باعث بیشتر شدن فشار بر مجرای کارپال شده و به عصب میانی آسیب میزند. این مشکل در طول حاملگی و یائسگی رایج است که در مورد حاملگی، بعد از اتمام آن دوره خودش از بین میرود.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  گسستگی شانه

دیگر عارضه های درد مچ دست:

عارضه هایی مانند یائسگی، چاقی، اختلالات تیروئید و ازکار افتادگی کلیه هم ممکن است احتمال بروز این بیماری را افزایش دهد.

محل کار:

در صورت کار با ابزار لرزان یا کار در خط مونتاژ که نیازمند خم کردن مکرر مچ دست است، فشار شدیدی بر عصب میانی وارد شده و یا آسیب موجود در عصب بدتر میشود. با اینحال، اسناد علمی متناقضی وجود دارد و اثبات نشده که این عوامل به طور مستقیم باعث ایجاد سندروم مجرای تونل کارپ می شود.

مطالعات متعددی مبنی بر ارتباط استفاده از کامپیوتر و مبتلا شدن به این عارضه انجام شده است. با این حال، اسناد معتبری که نشان دهد که استفاده از کامپیوتر احتمال بروز این سندروم را افزایش می دهد، وجود ندارد. البته ممکن است که استفاده از کامپیوتر نوع دیگری از درد را ایجاد کند.

هیچ روش اثبات شدهای برای پیشگیری از سندروم مجرای تونل کارپال وجود ندارد، اما میتوان فشار بر روی دست و مچ دست را با روشهایی به حداقل رساند:

درمان درد مچ دست در کرج

فشار را کاهش دهید و اجسام را آرامتر بگیرید:

مثلا اگر با ماشین صندوقداری یا صفحه کلید کار می کنید، دکمه ها را آرامتر فشار دهید. اگر میخواهید برای مدت زیادی بنویسید، از خودکاری بزرگ با تنهای نرم و جوهری روان استفاده کنید.

زمان های متعددی برای استراحت بگذارید:

هرچند مدت یکبار به آرامی مچ و دست ها را بکشید و خم کنید. این حرکت، برای افرادی که با ابزار لرزان یا ابزاری که نیروی زیادی میگیرند، کار میکنند. خیلی مفید و مهم است. گسستگی شانه

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  در رفتگی انگشت دست تشخیص و علائم

مراقب حالت بدنتان باشید:

از خم کردن تمام مدت مچ دستتان، خود داری کنید. اگر در حالت راحت و میان های نگهدارید، بهتر است. صفحه کلید را در سطح آرنج یا کمی پایین تر قرار دهید.

حالت بدنتان را بهبود ببخشید:

اگر حالت بدنتان درست نباشد، شانه ها به عقب میروند، گردن و عضلات شانه کوتاه می شود و به اعصاب گردن فشار وارد میشود. همین هم بر دست و انگشتان و مچ ها اثر میگذارد.

موس کامپیوتر را عوض کنید:

موس کامپیوترتان باید راحت باشد و به مچتان آسیبی نرساند.

دستانتان را گرم نگهدارید:

اگر در مکانی سرد کار میکنید، احتمال اینکه درد دست و یا دستتان سفت و کوفته شود، زیاد است. اگر نمیتوانید دمای محیط کارتان را کنترل کنید، از دستکش هایی که سرانگشت ندارند، استفاده کنید تا دستانتان گرم بماند. کلینیک نوار عصب و عضله در کرج